Regulamin
§1. DEFINICJE
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenie:
Portal – platforma internetowa pod adresem https://www.doctorclik.pl/
Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną przez doctorclik.pl do którego zastosowanie znajdują przepisy art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
Użytkownik – każda pełnoletnia osoba, która korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem Portalu lub w jakikolwiek inny sposób korzystająca z Portalu; usługobiorca w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
Pacjent – pełnoletni Użytkownik korzystający ze świadczenia Usługi Medycznej za pośrednictwem Portalu; do którego zastosowanie znajdują przepisy art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) dotyczące usługobiorcy oraz przepisy art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 poz. 849 oraz z 2022 r. poz. 64) dotyczące pacjenta.
Lekarz – osoba fizyczna posiadająca wymagane prawem kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, uprawniona do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz posiadająca prawo wykonywania zawodu lekarza, w rozumieniu ustawy z dnia 05 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2021 r. poz. 790), i wykonująca indywidualną praktykę lekarską lub indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U.2020.295 t.j.), świadczący na rzecz Pacjentów Usługi Medyczne za pośrednictwem Portalu i przyjmujący za świadczone Usługi Medyczne wynagrodzenia bezpośrednio od Pacjenta w ramach prowadzonej praktyki lekarskiej;
Rejestracja – proces utworzenia przez Użytkownika Indywidualnego Konta w Portalu, celem zawierania umów przez Użytkownika jako Pacjenta z Lekarzem o świadczenie Usług Medycznych;
Indywidualne Konto Pacjenta – wpis w bazie danych Portalu dotyczący danego Użytkownika utworzony w celu korzystania z Usługi Medycznej oraz gromadzenia informacji o historii leczenia Pacjenta; dostępny dla Pacjenta po Rejestracji.
Formularz – wypełniany przez Pacjenta formularz za pośrednictwem którego Lekarza dokonuje wywiadu lekarski, stanowiącego podstawę do wykonania Usługi Medycznej;
Usługa Medyczna – odpłatna usługa medyczna świadczona przez Lekarza za pośrednictwem Portalu na rzecz Pacjenta na odległość za pośrednictwem połączenia głosowego i/lub wideo z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych, bez badania fizykalnego Pacjenta, prowadzona na zasadach określonych w Regulaminie, umożliwiająca wystawienie przez Lekarza e- recepty w ramach konsultacji online. Formę Usługi Medycznej wybiera Lekarz na podstawie przeprowadzonego wywiadu lekarskiego za pośrednictwem Formularza. Za odbytą usługę medyczną uważa się również Usługę Medyczną, która została przerwana lub nie odbyła się z przyczyn uniemożliwiających jej przeprowadzenie z winy Pacjenta, gdy Lekarz był gotowy do jej wykonania;
Umowa o świadczenie Usługi Medycznej – umowa, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Medycznej zawierana pomiędzy Pacjentem a Lekarzem za pośrednictwem Portalu;
e – recepta – recepta wydawana w formie elektronicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U.2020.944) oraz przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, w szczególności z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept (Dz.U.2020.2424);
Teleporada – odpłatna Usługa Medyczna świadczona przez Lekarza za pośrednictwem Portalu na rzecz Pacjenta na odległość za pośrednictwem połączenia głosowego i/lub wideo z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych, bez badania fizykalnego Pacjenta, prowadzona na zasadach określonych w Regulaminie;
Cennik – informacja o aktualnych cenach Usług Medycznych stanowiąca Załącznik nr 1 do Regulaminu;
Usługi świadczone drogą elektroniczną – wszystkie usługi świadczone za pośrednictwem Portalu stanowiące usługi Medyczne jak również pozostałe nieodpłatne usługi, stanowiące jednocześnie usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
Oferta – informacja handlowa w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) przedstawiająca informację skierowaną do Pacjentów i Użytkowników o odpłatnych Usługach Medycznych świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu;
Usługodawca – Łukasz Tomasik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Łukasz Tomasik z siedzibą w Lipsku, ul. Zwoleńska nr 21D/15, 27-300 Lipsko, posiadający numer NIP: 8111464327 oraz REGON: 672727026, wpisany do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza miasta i gminy Lipsko pod numerem 001584;
Właściciel Portalu – spółka Global Trade Solution spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, 00-532 Warszawa, ul. Wilcza 2/4 lokal 24, posiadającą numer NIP: 7010623930, REGON: 365666839, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000642470, której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Właściciel Portalu nie świadczy usług medycznych i nie udziela jakichkolwiek świadczeń zdrowotnych, a także nie jest podmiotem leczniczym wykonującym jakiekolwiek czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych lub medycznych.
§2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Portalu DoctorClik stosuje się do Usług Medycznych świadczonych drogą elektroniczną przez Lekarzy na rzecz Pacjentów za pośrednictwem Portalu DoctorClik dostępnego pod domeną www.doctorclik.pl
- Właścicielem Portalu jest spółka Global Trade Solutionspółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, 00-532 Warszawa, ul. Wilcza 2/4 lokal 24, posiadającą numer NIP: 7010623930, REGON: 365666839, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000642470, której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Niemniej jednak właściciel Portalu nie świadczy usług medycznych i nie udziela jakichkolwiek świadczeń zdrowotnych, a także nie jest podmiotem leczniczym wykonującym jakiekolwiek czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych lub medycznych.
- Niniejszy Regulamin określa zasady rejestracji i korzystania z Portalu, rodzaje i zakres Usług Medycznych świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Portalu, warunki realizacji Usług Medycznych wykonywanych przez Lekarzy za pośrednictwem Portalu, w tym wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Portalu i prawidłowej realizacji Usługi Medycznej, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług Medycznych drogą elektroniczną, zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
- Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony Użytkownikom Portalu w zakładce Regulamin na Portalu, za pośrednictwem którego Użytkownicy mają możliwość pobierania, odtwarzania i utrwalania jego treści.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Portalu Użytkownik lub osoba niebędąca Użytkownikiem zobowiązana jest zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu. Przestrzeganie niniejszego Regulaminu jest warunkiem korzystania z Portalu oraz oferowanych na nim usług w ramach Indywidualnej Specjalistycznej Opieki Lekarskiej. Rozpoczęcie korzystania z Portalu oznacza akceptację treści niniejszego Regulaminu. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje postanowień Regulaminu, powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania z Portalu.
- W przypadku wątpliwości korzystanie przez Klienta oraz Użytkownika z Portalu poczytuje się za wyrażenie zgody na postanowienia Regulaminu.
§3. WYMOGI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PORTALU
- Usługi Medyczne świadczone za pośrednictwem Portalu świadczone są drogą elektroniczną, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tę usługę.
- Do prawidłowego korzystania z Portalu, w tym do prawidłowego zrealizowania Usługi Medycznej, wymagane jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
- karta płatnicza, karta kredytowa lub konto w banku umożliwiające dokonywanie płatności za pośrednictwem serwisu płatności internetowej.
- W przypadku realizacji Usługi Medycznej w formie teleporady, niezbędne jest urządzenie z obsługą połączeń wideo lub audio, zapewniające przesyłanie obrazy i dźwięku lub dźwięku w czasie rzeczywistym.
- Do złożenia zamówienia na Usługę Medyczną w Portalu, poza wymogami określonymi w ust. 2, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
§4. WARUNKI KORZYSTANIA Z PORTALU
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami oraz niniejszym Regulaminem. Użytkownicy Portalu są zobowiązani do zachowania kultury osobistej i powstrzymania się od zamieszczania w Portalu treści sprzecznych z jego przeznaczeniem.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Portalu w imieniu własnym i na własną rzecz. Użytkownik nie ma możliwości udostępnienia swojego Indywidualnego Konta Pacjenta innym Użytkownikom i osobom trzecim. Zabronione jest również korzystanie z Indywidualnego Konta Pacjenta innego Użytkownika.
- Korzystanie z Portalu jest dobrowolne i może następować nieodpłatnie lub odpłatnie.
- Usługa dostępu do części ogólnodostępnej Portalu, Regulaminu, Polityką prywatności, informacji podstawowych, w tym danych opisujących rodzaj, zakres oraz ceny świadczonych przez Lekarzy za pośrednictwem Portalu Usług Medycznych jest bezpłatna.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie nieodpłatnego korzystania z Portalu może być wypowiedziana w każdym czasie przez opuszczenie Portalu przez jego Użytkownika. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie nieodpłatnego korzystania z Portalu może być wypowiedziana przesłanie oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na adres e-mail: llukasik@poczta.onet.pl.
- Usługi Medyczne świadczone są odpłatnie za pośrednictwem Portalu, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Pacjent akceptując warunki udzielania Usług Medycznych zawiera Umowę o świadczenie Usługi Medycznej z Usługodawcą. Opłaty pobierane są przed udzieleniem świadczenia za pośrednictwem płatności internetowej.
§5. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH ZA POSREDNICTWEM PORTALU
- Za pośrednictwem Portalu świadczone są następujące usługi:
- możliwość przeglądania treści dostępnych na Portalu;
- możliwość rejestracji na Indywidualnym Koncie Pacjenta;
- pośredniczenie w świadczeniu przez Lekarza Usług Medycznych;
- pośredniczenie w zawierania umów pomiędzy Lekarzem a Pacjentem
- umożliwienie zawierania umów pomiędzy Lekarzem a Pacjentem.
- Usługi Medyczne obejmują usługi, których charakter oraz specyfika pozwala przyjąć, że zgodnie z aktualną wiedza medyczną i stanem zdrowia Pacjenta usługi te mogą być udzielane na odległość, bez osobistego kontaktu z Lekarzem.
- Usługi Medyczne obejmują w szczególności konsultacje medyczne z zakresu Indywidualnej Specjalistycznej Praktyki Lekarskiej Lekarza (teleporady). W ramach Usługi Medycznej Lekarz może przeprowadzić wywiad, wydać zalecenia, udzielić porady medycznej, zinterpretować wyniki badań uprzednio przesłanych przez Pacjenta za pośrednictwem Formularza, udzielić informacji na temat przyjmowanych leków, wystawić e-receptę.
§6. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
- Warunkiem zawarcia Umowy o świadczenie Usługi Medycznej jest akceptacja niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie zgody na świadczenie usług zdrowotnych drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu.
- Usługi Medyczne adresowane są do Pacjentów wymagających szybkiej konsultacji lekarza lub odpowiedzi na pytania dotyczące stanu zdrowia Pacjenta z zakresu świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Usługodawcę, którzy wyrazili zgodę na konsultację medyczną w ramach Usługi Medycznej. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest jednoznaczna ze złożeniem oświadczenia potwierdzającego okoliczność braku możliwości osobistego spotkania się z lekarzem.
- Usługi Medyczne są usługami świadczonymi tylko i wyłącznie przez Lekarzy, przy wykorzystaniu infrastruktury i funkcjonalności Portalu.
- W ramach Usługi Medycznej szczegóły dotyczące historii stanu zdrowia Pacjenta oraz osobiste informacje dotyczące stanu zdrowia Pacjenta mogą być omawiane za pomocą interaktywnej technologii audio lub wideo lub innych technologii telekomunikacyjnych, a także telefonicznie, a Lekarz może przeprowadzić badanie za pomocą tych technologii (teleporada). W zależności od historii choroby lub stanu zdrowia, Pacjent może zostać poproszony o podanie informacji za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej.
- Decyzja o wystawieniu e-recepty albo odmowy wystawienia e-recepty każdorazowo podejmowana jest przez Lekarz na podstawie badania przeprowadzonego w ramach Usługi Medycznej i/lub udostępnionej uprzednio za pośrednictwem Formularza dokumentacji medycznej Pacjenta.
- Usługodawca zastrzega, że Lekarz ma prawo zdecydować o konieczności zgłoszenia na ambulatoryjną wizytę lekarską, wezwaniu pogotowania lub uzyskania innej pomocy medycznej w przypadku, gdy stan zdrowia Pacjenta określony na podstawie przesłanych uprzednio za pośrednictwem Formularza wyników badań lub zgłoszony w trakcie Usługi Medycznej problem medyczny tego wymaga.
- Usługodawca zastrzega, że Usługi Medyczne świadczone na odległość mają swoje ograniczenia i mogą nie dać pełnej odpowiedzi na problem Pacjenta. W razie braku poprawy lub pogorzenia stanu zdrowia Pacjent powinien zgłosić się osobiście na konsultację lekarską.
§7. REJESTRACJA W PORTALU
- W celu skorzystania ze świadczonych Usług Medycznych Użytkownik dokonuje rejestracji w Portalu, celem założenia Indywidualnego Konta, udostępnianego za pośrednictwem Portalu w Panelu Pacjenta.
- W trakcie rejestracji niezbędne jest podanie następujących danych osobowych:
- imię i nazwisko
- adres zamieszkania,
- PESEL,
- adres e-mail
- numer telefonu komórkowego.
- W trakcie rejestracji Użytkownik zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia i potwierdzić, że:
- zapoznał się i akceptuje treść niniejszego regulaminu;
- podane przez niego dane są kompletne i zgodne z prawdą;
- jest osobą pełnoletnią i posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania zasad poufności dotyczących swojego dostępu do Portalu, tj. takiego działania, które ograniczy możliwość uzyskania danych i informacji zawartych na Indywidualnym Koncie Pacjenta w Portalu oraz korzystanie z Portalu przez osoby trzecie.
- W przypadku uzasadnionego podejrzenia, iż podane dane osobowe są niezgodne z prawdą lub Indywidualne Konto Pacjenta jest wykorzystywane przez osobę inną niż Pacjent, właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Portalu.
- W przypadku podejrzenia, iż osoba trzecia pozyskała bez jego wiedzy dostęp do Portalu, Pacjent powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt pod adresem mailowym podanym na stronie Portalu.
- Każdy Pacjent może posiadać tylko jedno konto na Portalu – Indywidualne Konto Pacjenta.
- Zabroniona jest rejestracja na Portalu w imieniu innej osoby.
§8. ŚWIADCZENIE USŁUG MEDYCZNYCH ZA POŚREDNICTWEM PORTALU
- Usługodawca świadczy Usługi Medyczne na rzecz Pacjenta w oparciu o wywiad o stanie zdrowia Pacjenta i przebytych chorobach przeprowadzony w formie ankiety medycznej (Formularz) oraz w oparciu o inne informacje udzielone przez Pacjenta. W przypadku konieczności uzyskania dodatkowych informacji, Pacjent zostanie poinformowany o tym fakcie i poproszony o uzupełnienie przekazanych informacji za pośrednictwem Portalu lub poprzez wiadomość sms przesłaną na podany przez Pacjenta numer telefonu.
- Pacjent ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność i kompletność udzielonych informacji oraz podanych danych.
- Usługi Medyczne świadczone są 7 dni w tygodniu w godzinach 8:00 do 20:00.
- Świadczenie Usług Medycznych odbywa się następujący sposób:
- po wejściu lub zalogowaniu się do Portalu DoctorClik.pl (w przypadku pierwszej wizyty wymagana jest rejestracja), Pacjent wybiera rodzaj potrzebnego leku;
- następnie Pacjent udziela odpowiedzi w specjalnie utworzonym w tym celu Formularzu w postaci ankiety medycznej;
- po akceptacji treści Formularza, Pacjent zostanie poproszony o zapoznanie się z Regulaminem oraz zaakceptowanie jego postanowień, w tym wyrażenie zgody na Usługę Medyczną a następnie o dokonanie płatności za usługę za pośrednictwem systemu płatności internetowych, zgodnie z Cennikiem;
- realizacja Usługi Medycznej następuje po zaksięgowaniu płatności na koncie Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzegają sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi Medycznej w przypadku podejrzenia przekazywania przez Pacjenta nieprawdziwych lub nierzetelnych informacji, a także w przypadku utraty zaufania lub obiektywizmu terapeutyczno-leczniczego przez Lekarza do Pacjenta, z zastrzeżeniem warunków, jakie powinny zostać spełnione w sytuacji odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego zgodnie z ustawą z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 514 z późn.zm.).
- Usługi Medyczne wykonywane są przez Lekarza w godzinach 8.00-20.00.
- Czas oczekiwania na realizację Usługi Medycznej uzależniony jest od ilości Pacjentów i może wynosić od 15 min do 6 godzin. Realizacja Usługi Medycznej powinna nastąpić najpóźniej w kolejnym dniu po złożeniu i opłaceniu zamówienia.
- O formie realizacji Usługi Medycznej każdorazowo decyduje Lekarz na podstawie informacji o stanie zdrowia Pacjenta przesłanych za pośrednictwem Formularza.
- W przypadku Usługi Medycznej świadczonej w formie teleporady przed planowanym terminem teleporady Pacjent otrzyma wiadomość e- mail z linkiem umożliwiającym podłączenie się do spotkania wideo lub informację o planowanej godzinie podjęcia kontaktu telefonicznego przez Lekarza. O ustalonej godzinie teleporady Lekarz zadzwoni do Pacjenta przez wideo/telefon w celu przeprowadzenia Usługi Medycznej. W czasie przewidzianym na Usługę Medyczną, jak również w razie problemów technicznych z połączeniem lub jego zerwania Pacjent powinien oczekiwać na połączenie z Lekarzem nie wykonując w tym czasie innych połączeń i umożliwiając kontakt pod wskazanymi w Formularzu danymi kontaktowymi, w tym m.in. numerem telefonu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za usterki techniczne uniemożliwiające nawiązanie lub kontynuowanie połączenia, nieleżące po jego stronie. Pacjent po uzyskaniu połączenia, przed udzieleniem Usługi Medycznej jest identyfikowany na podstawie danych Pacjenta podanych w przesłanym Formularzu tj.: imienia i nazwiska, numeru PESEL. W trakcie teleporady Lekarz może przepisać leki na receptę (wystawić e- receptę).
- Lekarz może odmówić konsultacji w ramach Usługi Medycznej jeżeli poweźmie uzasadnione wątpliwości, co do tożsamości Pacjenta na podstawie przekazanych danych w Formularzu, a mimo podjętych prób usunięcie wątpliwości nie będzie możliwe oraz gdy rozmowa będzie zawierała treści obraźliwe bądź nie będzie dotyczyła tematyki i konsultacji medycznej. W takim przypadku uiszczona opłata za Usługę Medyczną nie podlega zwrotowi.
- Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty, jeżeli występują przeciwskazania lub wątpliwości natury medycznej co do zasadności jej wystawienia. Lekarz może odmówić wystawienia e- recepty w przypadku wystąpienia błędów w Formularzu lub w przypadku braku wyraźnych wskazań do leczenia. W takim przypadku uiszczona opłata za Usługę Medyczną nie podlega zwrotowi.
- Brak przesłania dokumentacji medycznej przez Pacjenta w czasie do 24 h od poinformowania Pacjenta o konieczności jej udostepnienia Lekarzowi jest jednoznaczny z odmową wystawienia e-recepty przez Lekarza. W takim przypadku uiszczona przez Pacjenta opłata za Usługę Medyczną nie podlega zwrotowi.
- W ramach świadczonych Usług Medycznych Lekarz nie wystawia recept na leki refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
- W ramach świadczonych Usług Medycznych Lekarz nie wystawia e-recept na leki o działaniu narkotycznym (np. marihuana dożylna), nasennym z benzodiazepiną, testosteron oraz inne leki psychoaktywne. W przypadku wnioskowania o takie leki nie przysługuje zwrot środków za wykonaną konsultacje lekarską.
- Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty w przypadku, gdy istnieją jakiekolwiek przeciwskazania lekarskie w tym zakresie, lub też w przypadku podejrzenia, że Pacjent przekazał nieprawdziwe lub nierzetelne informacje.
- E-recepta może zostać wydana jako numer „kodu” dostępu umożlwiający jej realizację w aptece.
- Po wystawieniu e – recepty przez Lekarza numer kodu e-recepty zostanie wysłany Pacjentowi elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany podczas rejestracji adres e – mail Pacjenta lub poprzez wiadomość sms na podany podczas rejestracji numer telefonu Pacjenta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji recepty w aptece, w przypadku jej prawidłowego wystawienia zgodnie z obowiązującym prawem, na podstawie informacji udzielonych przez Pacjenta.
§9. OBOWIĄZKI PACJENTA
W celu i w związku z korzystaniem z Usług Medycznych za pośrednictwem Portalu Pacjent zobowiązuje się do:
- podawania wyłącznie prawdziwych, aktualnych, rzetelnych i kompletnych informacji dotyczących stanu swojego zdrowia;
- zapoznawania się z wszelką korespondencją udostępnioną mu za pośrednictwem Portalu, e- mailowo lub poprzez wiadomość sms;
- przyjmowania leków zgodnie z zaleceniami udzielonymi przez Lekarza oraz dołączoną do leku ulotką, z którą powinien się zapoznać. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z przyjmowaniem leków należy podjąć kontakt z Usługodawcą bądź innym lekarzem lub farmaceutą;
- poinformowania Usługodawcy za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji w przypadku wystąpienia jakichkolwiek efektów ubocznych w wyniku zażycia przepisanego przez Lekarza leku lub gdy lek wydaje się nieskuteczny, a także gdy jego zastosowanie budzi jakikolwiek niepokój Pacjenta,
- zapoznania się z ulotką dołączoną do leku;
- kontaktu z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej w razie wystąpienia skutków ubocznych leku;
- złożenia oświadczenia, że w pełni rozumie zadane mu podczas wywiadu lekarskiego pytania;
- złożenia oświadczenia, że formularz medyczny został wypełniony przez Pacjenta osobiście i jest on zgodny z prawdą;
- wyrażenia zgody na kontakt ze strony Usługodawcy w celu wykonania lub uzupełnienia świadczenia.
§10. ZAWARCIE UMOWY I ZASADY DOKONYWANIA ROZLICZEŃ
- Przesłanie Formularza i opłacenie Usługi Medycznej jest równoznaczne z zawarciem Umowy o świadczenie Usługi Medycznej na warunkach określonych w Regulaminie. Umowa zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Medycznej i w celu realizacji Usługi Medycznej lub odmowy jej wykonania. Każdorazowo składane w Portalu zamówienie, stanowi odrębną Umowę o świadczenie Usługi Medycznej i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Wszelkie płatności dokonywane na rzecz Usługodawcy odbywają się za pośrednictwem systemu płatności internetowych. Klikając w okienko „Zapłać za wizytę” Pacjent zostanie przekierowany do strony z płatnościami. Pacjent wybiera metodę płatności spośród metod płatności, które są dostępne za pośrednictwem Portalu, a następnie uiszcza zapłatę za Usługę Medyczną. Złożone zamówienie Pacjent może zapłacić zwykłym przelewem na rachunek bankowy Licencjobiorcy lub za pośrednictwem platformy płatniczej Blue Media. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Blue Media, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A., zaś rachunkiem docelowym, na który trafiają opłaty za świadczenie Usług Medycznych jest rachunek bankowy Licencjobiorcy. Po opłaceniu zamówienia Pacjent drogą elektroniczną na podany przez siebie adres e- mailowy otrzymuje potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści. Opłacone zamówienie jest tożsame z zawarciem umowy pomiędzy Pacjentem a Usługodawcą.
- Umowy o świadczenie Usługi Medycznej zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są w języku polskim.
- Pacjentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia do umowy zawartej odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminu 14 dni od jej zawarcia, o którym mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. – o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287), ze względu na rodzaj świadczonych usług w ramach Usługi Medycznej.
- Akceptując Regulamin, Pacjent oświadcza, że akceptuje postanowienie Regulaminu odnośnie braku przysługiwania mu uprawnienia do odstąpienia w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy i jest świadomy, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Pacjent składając zamówienie za pośrednictwem Portalu akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Usługodawcę.
- Wszelkie ceny zamieszczone na Portalu stanowią ceny brutto, wyrażone w złotych polskich (PLN).
- Wszelkie zwroty płatności na rzecz Pacjenta dokonywane są za pośrednictwem systemu płatności internetowych. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków, Usługodawca dokona zwrotu płatności na te samo narzędzie płatnicze za pomocą którego dokonano płatności.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy z dokonaniem płatności stojące po stronie systemu płatności internetowych lub banku.
§11. REKLAMACJE
- Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania uwag i reklamacji związanych ze świadczeniem Usług Medycznych przez Usługodawcę za pośrednictwem Portalu lub związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem Portalu.
- Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
- dane wskazane zgodnie z § 11 ust. 1 niniejszego Regulaminu, pozwalające na identyfikację Pacjenta, tj.: imię i nazwisko, PESEL, numer telefonu, adres e-mail lub adres korespondencyjny na który ma być wysłana odpowiedź;
- określenie przedmiotu reklamacji;
- wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi Medycznej lub problemu związanego bezpośrednio z funkcjonowaniem Portalu;
- Reklamacje dotyczące złożonego zamówienia należy kierować na adres korespondencyjny: 00-532 Warszawa, ul. Wilcza 2/4 lokal 24
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych od dnia wpływu reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail lub/i adres korespondencyjny, wskazany zgodnie z ust. 2 pkt 1 powyżej.
§12. INDYWIDUALNE KONTO PACJENTA
- W celu dokonania rezerwacji Usługi Medycznej Użytkownik obowiązany jest do rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta, które Usługodawca udostępni w Portalu. Rejestracji należy dokonać poprzez zakładkę „Indywidualne Konto Pacjenta”. Podczas rejestracji Użytkownik zobowiązany jest podać:
- imię,
- nazwisko,
- adres e-mail,
- PESEL,
- Hasło.
- Użytkownik zobowiązany jest podać rzetelne dane, zgodne ze stanem faktycznym. Podanie danych nieprawdziwych skutkuje odmową rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta lub możliwością jego późniejszego usunięcia.
- Podczas rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik zobowiązany jest oświadczyć, iż zapoznał się z informacjami dotyczącymi zasad przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora danych osobowych zawartych w Polityce Prywatności oraz oświadcza, że przeczytał i akceptuje Regulamin Portalu.
- Logowanie do Indywidualnego Konta Pacjenta możliwe jest po wejściu na Portal znajdujący się pod adresem www.doctorclic.pl poprzez zakładkę „Indywidualne Konto Pacjenta”.
- W celu zalogowania się do Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik zobowiązany jest podać adres e-mail oraz hasło.
- W przypadku zmiany danych podczas rejestracji Indywidualnego Konta Pacjenta Użytkownik zobowiązany jest dokonać niezwłocznej aktualizacji danych.
- Użytkownik nie ma możliwości udostępnienia swojego Indywidualnego Konta Pacjenta innym Użytkownikom lub osobom trzecim. Zabronione jest również korzystanie z Indywidualnego Konta Pacjenta innego Użytkownika.
- Użytkownik ma możliwość usunięcia Indywidualnego Konta Pacjenta w każdym czasie, bez podania przyczyny. W celu usunięcia Indywidualnego Konta Pacjenta, Użytkownik powinien skontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: _______ i złożyć dyspozycję usunięcia Indywidulnego Konta Pacjenta.
§13. ZASADY PONOSZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Właściciel Portalu działa wyłącznie jako podmiot udzielający Lekarzowi Licencji na korzystanie z Portalu i jego funkcjonalności oraz umożliwia kontakt pomiędzy Pacjentem a Lekarzem, przekazując poprzez Portal istotne informacje dotyczące zamówionej Usługi Medycznej do Lekarza. Właściciel Portalu nie świadczy Usług Medycznych oraz nie ponosi odpowiedzialności za Usługi Medyczne świadczone przez Lekarza.
- Usługodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za świadczone Usługi Medyczne, ich zgodność z aktualną wiedzą medyczną oraz zgodność z wszelkimi wymaganiami mającymi zastosowanie do ich prawa wykonywania zawodu lub posiadanych kwalifikacji.
- Usługodawca wykonuje Usługi Medyczne w sposób samodzielny, bez nadzoru i zwierzchnictwa merytorycznego oraz ponosi pełną odpowiedzialność zawodową, prawną, finansową i cywilną wobec Pacjenta, któremu jest udzielana usługa Medyczna.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za szkodę, którą poniósł Pacjent w związku z udzielanymi mu Usługami Medycznymi.
- Usługodawca oraz Pacjent zobowiązani są do naprawienia szkody, jaką druga strona poniosła na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez nich obowiązków wynikających z realizowanej Usługi Medycznej, chyba że ich niewykonanie lub nienależyte wykonanie było następstwem okoliczności, za które żadne z nich nie ponosi odpowiedzialności.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Pacjenta niekompletnych, nieprawdziwych, nieaktualnych lub nieprawidłowych informacji, zwłaszcza w przypadku podania danych osób trzecich bez ich wiedzy lub zgody. Za skutki podania błędnych, niekompletnych, nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub w inny sposób nieprawidłowych danych wyłączną odpowiedzialność ponosi Pacjent.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Usług Medycznych przez Pacjenta w sposób sprzeczny z przyjętym Regulaminem, szkody wyrządzone podmiotom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Pacjentów z Usług Medycznych w sposób sprzeczny z Umową o świadczenie Usług Medycznych, Regulaminem lub przepisami prawa, działanie osób trzecich lub szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania świadczeń zdrowotnych, będących następstwem okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności, wskutek działania siły wyższej oraz działania i zaniechania osób trzecich.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki przyjmowania leków przez Pacjenta niezgodnie z zaleceniami lekarza oraz informacjami zawartymi na ulotce.
- W przypadku wystąpienia nagłej sytuacji, Usługodawca niezwłocznie informuje właściwe służby, w szczególności poprzez wykonanie telefonu na numer 112, o zdarzeniu ze wskazaniem okoliczności, które mogą być istotne przy niesieniu Pacjentowi pomocy (imię i nazwisko, miejsce przebywania Pacjenta, określenie prawdopodobnej przyczyny zagrożenia życia lub zdrowia, wskazanie innych relewantnych schorzeń, na które cierpi Pacjent. Postępowanie w sposób wskazany powyżej stanowić będzie właściwe wypełnienie obowiązków postępowania w stanie nagłym wynikających z przepisów prawa. Przy czym przez pojęcie nagłej sytuacji należy rozumieć wszelkie stany zagrożenia życia i zdrowia Pacjenta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody spowodowane przez wirusy, rozproszone ataki blokujące dostęp do Portalu lub inne szkodliwe technologicznie materiały, które mogą zainfekować komputer Pacjenta, oprogramowanie, dane lub inne informacje chronione, a poniesione w związku z korzystaniem przez Pacjenta z Portalu lub ściąganiem przez Pacjenta jakiejkolwiek zawartości znajdującej się na Portalu lub na dowolnej innej stronie internetowej, do której odnośniki (linki) znajdują się na Portalu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość stron internetowych, do których odnośniki (linki) znajdują się na Portalu. Zamieszczenie odnośników na Portalu nie oznacza weryfikacji stron internetowych. Świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody, które mogą wyniknąć z korzystania z tych stron internetowych.
- Usługodawca nie gwarantuje, że Portal lub dowolne treści na nim umieszczone, będą dostępne zawsze w sposób nieprzerwany. Portal jest dostępny przez określony czas. Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub przerwania funkcjonowania Portalu, jak też zmiany całości lub dowolnej części Portalu bez uprzedzenia.
- Usługodawca oraz Właściciel Portalu nie ponoszą odpowiedzialności, jeśli z jakiegoś powodu Portal nie będzie dostępny w dowolnym momencie i przez dowolny okres czasu.
- Usługodawca oraz Właściciel Portalu nie mogą zagwarantować, że Portal będzie bezpieczny i wolny od błędów i wirusów komputerowych.
- Systemy elektroniczne, z których korzysta Usługodawca udzielania Usług Medycznych zawierają sieci i protokoły bezpieczeństwa oprogramowania w celu ochrony prywatności i bezpieczeństwa informacji zdrowotnych. Jednakże w niektórych przypadkach protokoły bezpieczeństwa mogą zawieść i spowodować naruszenie prywatności lub osobistych informacji zdrowotnych. W takim przypadku Usługodawca podejmie wszelkie przewidziane środki w celu zapobieżenia naruszeniom, zgodnie z przepisami RODO.
- Pacjent jest odpowiedzialny za skonfigurowanie swojego urządzenia, przeglądarki, platformy tak, by mieć dostęp do Portalu. Nadto, Pacjent powinien korzystać z własnego programu antywirusowego.
- Zabronione jest używanie Portalu w sposób niewłaściwy i świadome wprowadzanie do niego tzw. wirusów. Pacjentowi nie wolno próbować uzyskać nieuprawnionego dostępu do Portalu, serwera, na którym działa Portal, komputerów lub baz danych podłączonych do Portalu. Ponadto Usługodawca będzie zgłaszał każde takie naruszenie do odpowiednich organów ścigania i będzie z nimi współpracować poprzez ujawnienie tożsamości osoby dokonującej określonych powyżej czynności. W przypadku takiego naruszenia prawo do korzystania z Portalu natychmiast wygasa.
§14. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych podanych przez Pacjenta w Formularzu, podczas Rejestracji, a także w ramach teleporady jest Usługodawca.
- 2.Usługodawca może przetwarzać dane wrażliwe dotyczące stanu zdrowia Pacjenta. Podanie danych osobowych Pacjenta w zakresie wskazanym w ust. 1 powyżej jest dobrowolne i jednocześnie niezbędne do skorzystania z Usługi Medycznej. Usługodawca przetwarza dane osobowe w celu wykonania Usługi Medycznej. Lekarz nie odpowiada za efektywne przeprowadzenie Usługi Medycznej w przypadku nie podania danych dotyczących zdrowia.
- 3. Pacjent przez akceptację Regulaminu wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w Formularzu, a także innych danych osobowych dotyczących stanu zdrowia Pacjenta.
- 4. Szczegółowe postanowienia dotyczące zasada przetwarzania danych osobowych Pacjentów zostały zamieszczone w zakładce „Polityka Prywatności”.
§14. POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ PLIKÓW COOKIES
- Usługodawca przetwarza dane osobowe osób korzystających z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną na podstawie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 Z Dnia 27 Kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L nr 119, str. 1), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz Polityki prywatności dotyczącej Portalu. Polityka prywatności oraz polityka plików cookie są dostępne pod adresem: https://www.doctorclik.pl/
- Polityka prywatności oraz polityka plików cookie określają zasady przetwarzania zebranych danych osobowych oraz informacje na temat plików cookies wykorzystywanych na Portalu. Korzystając z Portalu Użytkownik/Pacjent wyraża zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z wspomnianymi dokumentami i potwierdza, że wszystkie dostarczone przez niego dane są zgodne z prawdą.
- Dobrowolne odwiedzenie Portalu, stanowiące nieodpłatne korzystanie z Portalu, poczytuje się za wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez Usługodawcę następujących danych:
- adres IP korzystającego,
- pliki cookies,
- dane dotyczące aktualnej sesji w Portalu osoby korzystającej.
- Użytkownicy i Pacjenci mają możliwość dobrowolnego skorzystania z otrzymywania od Usługodawcy treści marketingowych oraz subskrypcji newslettera. Treści marketingowe są wyraźnie wyodrębnione i oznaczane w sposób niebudzący wątpliwości, że stanowią informację handlową. Przesyłanie przez Usługodawcę treści marketingowych następuje wyłącznie po wyrażeniu przez Użytkownika lub Pacjenta zgody na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności po udostępnieniu Usługodawcy w tym celu identyfikującego Użytkownika lub Klienta adresu elektronicznego.
§15. INFORMACJE ZAMIESZCZANE NA PORTALU
- Usługodawca świadczący Usługi Medyczne dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia, aby informacje dostępne na Portalu, dotyczące działalności, usług i jakichkolwiek produktów opisanych na Portalu, były dokładne i zgodne z rzeczywistością. Może się jednak zdarzyć, że informacja zaprezentowana na Portalu będzie nieaktualna w związku z jego ciągłym rozwojem.
- Usługodawca świadczący Usługi Medyczne nie daje gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, że treści zawarte na Portalu zawsze będą dokładne, kompletne i aktualne.
- Ogólne informacje medyczne znajdujące się na Portalu – w odróżnieniu od spersonalizowanych informacji umieszczanych w Panelu Pacjenta – nie stanowią substytutu porady medycznej i nie powinny być odczytywane i rozumiane w ten sposób. Nie są one informacjami, które należy traktować jako poradę medyczną. Należy uzyskać specjalistyczną poradę medyczną przed podjęciem lub zaniechaniem jakichkolwiek działań na podstawie ogólnych informacji medycznych znajdujących się na Portalu.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną każdej osobie która dopuszcza się oczywistego i rażącego naruszenia przepisów prawa powszechnie obowiązującego, postanowień Regulaminu, a także zamieszczającej w Portalu treści sprzecznych z jego przeznaczeniem.
§16. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Usługodawca świadczący Usługi Medyczne jest licencjobiorcą praw własności intelektualnej do Portalu i materiałów na nim opublikowanych w zakresie pozwalającym na świadczenie Usług Medycznych Pacjentom. Materiały te na całym świecie pozostają pod ochroną prawa autorskiego i innych przepisów prawa. Wszelkie takie prawa są zastrzeżone.
- Wszelkie wykorzystanie w jakikolwiek sposób treści udostępnianych na Portalu, w celu innym niż dozwolony, wymaga uprzedniej Właściciela Portalu.
- W przypadku wykorzystania treści udostępnianych na Portalu, z zastrzeżeniem ust. 2 powyżej, Właściciel Portalu oraz inni jego twórcy muszą zostać wskazani jako autorzy ww. treści.
§17. CESJA PRAW I OBOWIĄZKÓW
Użytkownik lub Pacjent nie może przenieść swoich praw i obowiązków na inną osobę, a w szczególności w przypadku nieskorzystania przez Użytkownika lub Pacjenta z teleporady nie ma możliwości przeniesienia prawa do skorzystania z teleporady na osobę trzecią oraz zabronione jest udostępnianie Indywidualnego Konta Pacjenta innym Użytkownikom lub osobom trzecim w celu skorzystania z zarezerwowanej teleporady.
§18. ZMIANY LEGISLACYJNE I REGULACJE PRAWNE
W przypadku:
- wystąpienia jakakolwiek zmiany w ustawach lub przepisach wykonawczych lub
- wydania jakiekolwiek orzeczenia lub interpretacji przez jakikolwiek sąd lub inny organ mający jurysdykcję nad którąkolwiek ze Stron
(dalej jako: „Kwestie regulacyjne”), jeżeli istnieje uzasadnione prawdopodobieństwo, że ww. zmiana/ orzeczenie lub interpretacja wpłynie lub może wpłynąć na sposób świadczenia Usług Medycznych przez Usługodawcę lub na okoliczności dotyczące odpowiedzialności za świadczenie Usług Medycznych lub która spowoduje, że postanowienia niniejszego Regulaminu będą nieaktualne względem obowiązującego stanu prawnego, Usługodawca niezwłocznie dołoży wszelkich starań w celu zawarcia nowych ustaleń dotyczących Usług Medycznych świadczonych za pośrednictwem niniejszego Portalu, które są zgodne z takimi Kwestiami regulacyjnymi.
§19. ZMIANY REGULAMINU
- Usługodawca i Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Użytkownik oraz Pacjent zostanie poinformowany o zmianach Regulaminu poprzez wiadomość udostępnioną w Portalu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zmiana ta staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Usługodawcę. Termin wejścia w życie zmiany nie może być krótszy niż 14 dni od momentu udostępnienia na Portalu zmienionego Regulaminu.
- Użytkownik i Pacjent w przypadku zmiany postanowień Regulaminu, ma prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia
§20. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- Jeżeli jakakolwiek klauzula, zdanie, postanowienie lub inna część niniejszego Regulaminu jest lub stanie się niezgodna z aktualnie obowiązującymi przepisami z powodu ich zmiany, nieważna, niewykonalna z jakiegokolwiek powodu lub zostanie uznana za taką przez właściwy sąd, taka część niniejszego Regulaminu zostanie uznana za zmienioną w zakresie wymaganym do nadania jej ważności i wykonalności, a pozostałe części pozostaną w pełnej mocy i skuteczności.
- Określenia użyte w niniejszym Regulaminie jako nagłówki poszczególnych sekcji niniejszego dokumentu służą wyłącznie wygodzie lektury Regulaminu, a Pacjenci zgadzają się, że określeń takich nie należy interpretować jako części niniejszego Regulaminu ani stosować ich do określania lub interpretowania intencji lub treści niniejszego Regulaminu.
- Niniejszy regulamin podlega prawu polskiemu.
- Wszelkie spory wynikłe na tle stosowania niniejszego regulaminu rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Do niniejszego Regulaminu zastosowanie mają w szczególności następujące akty prawne:
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne;
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
- Ustawa z dnia o września 2016 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
- Ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej;
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej również: „RODO”);
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 maja 2018 r. w sprawie rodzajów elektronicznej dokumentacji medycznej;
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.