Najczęściej zadawane pytania
-
Czy istnieją jakiekolwiek dodatkowe koszty konsultacji lekarskiej z e-receptą?
Nie. Całkowity koszt jest widoczny na stronie i w formularzu.
-
Jak możesz wykupić przepisane leki z e-recepty?
Kiedy dostaniesz od lekarza kod e-recepty sms-em – wystarczy, że udasz się do dowolnej apteki. Wszystkie apteki na terenie Polski są zobowiązane do realizacji takich recept.
-
Kto może wykupić leki z mojej e-recepty?
E-receptę może wykupić dowolna osoba. Dana osoba musi posiadać kod e-recepty oraz numer PESEL pacjenta na którego została wystawiona e-recepta.
-
Jak długo ważna jest moja e-recepta?
Co do zasady e-recepta jest ważna 30 dni, ale są i takie, które są ważne 7, 120 dni.
E-recepty na niektóre leki mają z góry określony termin ważności:
• najmniej czasu masz na wykupienie antybiotyku — tylko 7 dni
• e-recepta na preparaty immunologiczne będzie ważna przez 120 dni.
Pozostałe e-recepty są ważne przez 30 dni.
-
Czy muszę dostarczyć dokumentacje medyczną?
Nie. Ale w niektórych uzasadnionych przypadkach lekarz może poprosić pacjenta o przesłanie dokumentacji medycznej jeśli będzie miał wątpliwości co do wystawienia e-recepty.
-
Kiedy zostanie zrealizowane zamówienie i E-konsultacja?
Zamówienia są realizowane 7 dni w tygodniu w godzinach 8-20. Zamówienia złożone w godzinach 20:00-8:00 są zazwyczaj realizowane następnego dnia do 12:00.
-
Czy i kiedy lekarz może odmówić wystawienia e-recepty?
Tak Lekarz może odmówić wystawienia e-recepty kiedy ma wątpliwości co do zasadności jej wystawienia. Mogą być to wątpliwości natury medycznej, błędy w wypełnionym przez pacjenta formularzu lub brak jest wyraźnych wskazań co do wystawienia konkretnego leku. Lekarz zawsze decyduje o ilości opakowań wypisanych na e recepcie na dany lek.
Pacjent w systemie e porady nie może uzyskać e-recepty na następujące środki:
• leki o działaniu odurzającym, narkotycznym;
• benzodiazepiny i inne leki psychoaktywne;
• marihuana dożylna;
W uzasadnionych przypadkach lekarz może poprosić o przesłanie dokumentacji medycznej pacjenta, celem sprawdzenia zasadności wystawienia e-recepty. Jeśli pacjent nie przedstawi dokumentacji- e-recepta nie będzie wystawiona. Środki wpłacone przez wnioskującego za usługę e-recepty nie zostaną wtedy zwrócone.